Vervanging bekabeling DDZ-mBk

Vervanging bekabeling DDZ-mBk

Vervanging van de Podurit F en van de PUR bekabeling

    Meer informatie over deze case

    De stoptreinen DDAR zijn in 2011 en 2012 door NedTrain omgebouwd tot in totaal 50 treinstellen DDZ (Dubbel Deks Zone). De DDZ treinen rijden voortaan in een vaste stamsamenstelling van 4 of 6 bakken en zijn oorspronkelijk bedoeld om het tekort aan Intercity treinen bij NS op te vangen. Omdat er ook een tekort is aan sprinters en de DDZ-treinen technisch daarvoor geschikt zijn worden de DDZ-treinen ook ingezet als stoptrein/sprinter. MBS-Engineering verzorgt de documentatie die noodzakelijk is voor de vervanging van de Podurit F en van de PUR bekabeling in de DDZ-mBk rijtuigbak. Bundels van het laagspanningssysteem, het remsysteem, het besturingssysteem, het deurensysteem en van het beveiligingssysteem.

    Opdrachtgever Nedtrain

    NedTrain verzorgt de modernisering en revisie van grote materieelseries van rollend materiaal van de NS. Want moderniseren is vaak goedkoper dan nieuw materieel aanschaffen. Deze werkzaamheden vinden voornamelijk plaats in onze grootste werkplaats: Refurbishment & Overhaul te Haarlem. De elektrische installaties zijn getekend met Eplan, MBS-Engineering heeft een grote rol gespeeld in de standaardisatie binnen Eplan. Door deze standaardisatie werd het mogelijk om E-schema’s sneller te digitaliseren en te updaten